"Dra pinnen ur röven" 2015

Ni vet precis vad jag menar med klyschan nytt år nya möjligheter. Eller hur?

Det här årskiftet känner jag verkligen starkt för den klyschan.
Jag har haft ett ganska platt år med inte allt för höga berg men inte heller allt för djupa dalar. 2014 har varit vardagslyxens år.
På ett sätt tycker jag att det känns bra efter 2013 som var ett extremt känslosamt och känslofyllt år.
Det behövs alldagligt och lite plant för att fylla på energierna igen och 2015 kommer att kasta många ganska tuffa utmaningar på mig, det vet jag redan nu.

Jag behöver utmana mig själv för att utvecklas. Jag vill inte stå still och stampa.

*Det första jag ska ge mig på är att skaffa en riktig hobby. Ett riktigt intresse. Jag vill verkligen nörda in mig och försvinna totalt.

*Det andra jag ska göra är att dra ner på "festandet" och ta tag lite i min hälsa. 

*Det tredje, och sista löftet till mig själv, är att jag ska "dra pinnen ur röven" och bli en mer stressfri och bekymmerslös människa. Det vore skönt att inte hela tiden oroa sig för saker.

Det mina vänner är mina löften för 2015. 
Det borde inte vara så svårt att hålla.... Eller?!

Puss!

Kommentera här: