Att vara vuxen

Det här med att vara vuxen har sina fördelar och det har sina nackdelar. Exempel följer nedan.
 
Fördelar:
  • Jag får äta godis och vilken typ av mat jag vill, när jag vill.
  • Jag får gå och lägga mig för natten när jag själv är trött och inte när någon annan säger åt mig.
  • Jag får själv ansvara över min inkomst och vad jag ska göra för den.
Nackdelar:
  • Jag måste betala räkningarna för hem och hushåll för annars har jag ingenstans att bo.
  • Jag måste göra vissa saker som att diska, dammsuga och tvätta.
  • Jag ansvarar för att det finns bra och nyttig mat i kyl och frys, inte bara godis. glass och chips.
Jag vet egentligen inte om det bra överväger det dåliga men just nu känns det pyton efter att jag har fått lön och betalat räkningarna samma dag. Känns ju sjukt ovärt att jobba när det ändå tar slut innan det roliga har börjat. 
 

Kommentera här: