Att dumpa ett beroende

Jag har gjort det förut, gjort mig av med ett beroende. Då var det nikotinet nu är det sockerberoendet som är uppe på tapeten. Jag har nämligen en svaghet. Smågodis och då framförallt lakrits i alla dess former. Det finns inget som jag tycker mer om.
Den 12 januari gick jag med i en grupp på facebook där det går ut på att hålla sig borta från bakelser, godis, läsk och snacks fram till den 2 april. Jag tänkte att det kan väl inte vara så svårt. Fel! Det är supersvårt! Jag har lyckats hålla emot sen den 12:e tills idag. Tills just nu för fem minuter sedan. Jag var så sugen på lakrits att en bit slank ner. Min utmaning nu är att inte ge mig själv superångest för det eftersom att det inte är hela världen. En liten godis är inte skadligt mer än för min egen envishets skull.
Jag har ju ändå varit duktig och hållt mig ifrån det i nästan två veckor och det är inte fy skam. Det vet alla ni som känner mig på riktigt.
 
 

Kommentera här: