Året 2015

-2015-

Jag startade året med ett självförtroende på topp och en resa till gran canaria med min sambo. 2015 skulle bli ett bra år, det hade jag bestämt mig för. 

Vi drog även en snabbvisit till Sälen i Mars för att göra av med lite överskottsenergi. Med oss hade vi Kevin och Jocke som förgyllde tillvaron.


1 April sen var det dags för mig att göra något som jag hade längtat efter att få göra i över 15 år. Jag började rida på ridskola igen. Det har jag ingen mindre än min vän Jenni att tacka för, då hon mer eller mindre tjatade in mig i sin ridgrupp. Ett steg jag absolut inte ångrar utan som jag snarare undrar varför jag inte har klarat av att ta tidigare. Det här är det bästa och läskigaste jag vet!

Självförtroendet hängde med långt in på året och det har jag mycket att tacka min kära kollega Kaddy för. Hon har varit min inspiration det här året. Alltid lösningsfokuserad, positiv i allmänhet och glad. Hade jag fått bestämma fritt så hade vi arbetat ihop varje dag. Kortet är taget på en mässa om sociala medier som vi var med och planerade och genomförde.

17 April blev min sambo morbror för första gången. En helt galet söt liten pojke kom till världen. 
Sen började de varma månaderna att rulla på. Det blev en resa till Danmark, i maj, för att gå på stor crossfittävling. Något min sambo var lyrisk över. 

Efter det vankades det bröllop och efter det en kall midsommarafton med massor av skratt och lekar. 

Sommaren fylldes med en kort resa till Spanien, nynäs havsbad med bästa tjejkompisarna, bubbeldagar och bubbelkvällar, resa till Tallin, tältnatt i skärgården och avslutades med en resa till Spanien igen i början utav september. 

När hösten sen knackade på började mitt starka självförtroende att svikta lite. Allt började kännas lite trist och menlöst. Det kanske blir så efter en månad med två badrumsrenoveringar. Vi flyttade ut ett par veckor och kom sen hem till två superfina badrum iallafall.

Årets sista två månader har innehållit födelsedagskalas, glöggmingel, vänner och en resa till Gotland över Lucia-helgen. En relativt ny tradition som jag hoppas att få fortsätta med i åratal.

Ikväll firar jag ut det gamla året och in det nya med människor som jag inte vill vara utan. Min själafamilj. Några är på annan ort men dem kommer jag att tänka extra mycket på under tolvslaget.

Tack 2015, tack för ett, rent ut sagt, bra jävla år! Nu kör vi 2016! Hörde jag skål?! 🍷🍾🍸🎉


Kommentera här: