Att börja skriva dagbok

Efter att ha varit hemma sjuk ett par dagar blev jag idag alldeles för rastlös för mitt eget bästa. Jag bestämde mig därför för att åka iväg en sväng till närmsta köpcentrum, Farsta centrum. Med mig hade jag min kompis Diana som även hon kände av rastlöshetens ilningar.
Vi hamnade på en butik som säljer diverse saker så som glas, tallrikar, inslagspapper, ljuslyktor m.m och där hittade Diana en dagbok.
Hon sa då till mig "-man kanske ska börja skriva dagbok?"
Jag blev lite fundersam av frågan, det är ju inget fel med att skriva dagbok fast man är vuxen men varför ska man göra det?
Själv så skrev jag dagbok när från att jag kunde skriva tills jag blev runt 16-17 år. Dom dagböckerna kan jag ramla över ibland och försvinna i men skulle det bli samma sak om man skrev dabok som vuxen?
Är livet lika händelserikt nu som när man var barn/tonåring? Och om man nu ska börja skriva dagbok varför inte då göra det i bloggformat?

Kanske för att man inte vill att alla ska veta allt om en. För lite hemligheter måste man väl få ha?

 

Kommentera här: