31/12-2013 Summering av året 2013

Då var den här, årets sista dag. 
2013 har för mig betytt förändring och framsteg.
 
Hela våren spenderades med att hjälpa min vackra vän med hennes planering av sitt bröllop.
Jag hade det ärofyllda uppdraget att vara tärna och det tog jag på största allvar. Försökte att vara lyhörd och observant för att jag skulle kunna hjälpa henne på bästa sätt. 
Med allt ifrån hårnålar till val av klänning. 
Den 18 maj sa hon ja till sin fina man och det var inte ett öga torrt. En av de vackraste dagarna i hela mitt liv. 

Under sommaren blev jag och min sambo med hund.
En vacker liten staffeflicka fick följa med oss hem i juni. Hon har varit en liten olyckskorp så många turer till Bagarmossens djursjukhus har det blivit. Vi praktiskt taget känner personalen där nu, trots det så har vi haft massor av härliga stunder med henne och vi är numera en liten familj.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Under 2013 har jag även blivit sambo på riktigt då vi i somras köpte ett gemensamt boende.
Ett litet radhus 300meter från våra bästa vänner. 
Vilken lycka det är att kunna gå över till sin bästa vän en vanlig torsdagsmorgon och äta frukost innan jobbet.
 
Höst och vinter har däremot prövat oss ordentligt.
Ett skadat badrum och ytrenoveringar av sovrummen har flera gånger gett oss viljan att skita i allt.
Det har vi tack och lov inte gjort utan nu ser vi ljuset i tunneln och hoppas att 2014 börjar med att ge oss ett nytt badrum och kök.

2013 avslutades med en riktigt härlig resa till alperna och Österrike i början av december. 
Julbord, skidåkning, spa och vackra vyer är mer än jag kunnat drömma om. 

Julafton firades hemma hos våra familjer. 
Inget ger mig sån ro i kroppen som julafton hos min moster och hennes familj. Älskar bullerbykänslan som uppstår i deras fina hem.
 
Ikväll avslutar jag och min sambo året ihop med våra bästa vänner och ett eller flera glas champagne. 
 
Tack 2013 för alla fina härliga minnen som aldrig kommer att lämna mig.
Jag tackar också för dom prövningar du har kastat på mig, dom har gjort mig starkare och lite klokare.
Jag värdesätter även mina nära högre tack vare det. 

Gott nytt år och välkommen 2014!
 
 
 
 

Kommentera här: