Good bye happy 20:s

Inatt lämnar jag mina 20+ dagar och hoppar in i 30-års karusellen.
Det har varit 10 ganska omtumlande år med omvälvande kärlek, krossat hjärta och äventyr i både liten och stor skala.

Jag som har levt med åldersnojja sen min 18:e födelsedag tycker självklart att det är lite jobbigt att passera den här milstolpen i livet.
Jag kastade faktiskt ur mig på min Facebook för en vecka sen ungefär att snälla säg att 30 är det nya 20 för jag har lite åldersnojja.
Kommentarerna på det lät inre vänta på sig.
Det var allt ifrån:
-30 är så himla mycket roligare och du blir bara snyggare och snyggare"
-"30, jag längtar!"
Till dom något mer uppsluppna svaren
-"det är ingen skillnad" och
-"tänk, du har fått leva ett år till, njut av livet!"

Själv föredrar jag dom två första kommentarerna.
För jag vill inte bara vara tacksam över att jag fortfarande är vid liv, jag vill känna att jag lever!
Att jag hela tiden lär mig något varje dag och att jag betyder något för någon annan.
DET är vad dom två första kommentarerna säger mig.

Att bli inkastad i 30-års eran av livet känns väldigt vuxet och på riktigt. Nu känns det som att det förväntas mycket mer av mig och det är faktiskt helt okej.
För jag känner att jag har enormt mycket att ge!

Tack 20......30 Nu kör vi!!!!

Kommentera här: