Badtankar

Avslutar kvällen med ett upptinande bad och som vanligt vandrar mina tankar iväg.
Har spenderat kvällen hos min mormor och morfar, min mormor fyller nämligen 81år idag.

Det är inte så ofta jag träffar min familj och min släkt och när jag gör det kan jag ibland uppleva att det är lite stelt mellan oss. Jag vet inte om det är mitt dåliga samvete som får mig att tycka så?
Jag stötte bort de flesta i mina tonår och tyckte att släktrräffar var töntigt och ibland känns det som att jag får sota för det nu, som att jag egentligen inte är en i "gänget".

Jag har lärt mig att uppskatta min familj och min släkt och vill gärna umgås med dom när tillfälle ges. Under februari och mars fyller dessutom många av dom år och vi träffas då ganska ofta, vilket jag tycker är väldigt roligt.
Speciellt nu när mina kusiner börjar bli så himla stora.
Jag bär dock på en rädsla att dom umgås med mig för att dom måste och inte för att dom vill.

Som skrivet så hoppas jag att det bara är i mitt huvud det stämmer.
Var tvungen att skriva av mig lite.

Nu ska jag tvätta håret för badvattnet börjar bli kallt. =)

Kommentarer:

1 Moster:

Vet du Emmelie, du har varit i mina tankar hela kvällen igår och direkt i morse när jag vaknade. Du är en av de varmaste goaste personerna jag känner. Bara att du springer mot oss när vi kommer till mormor med öppna famnen och kramas. Vilken lycka! Jag blir så glad i hela kroppen. Sedan när du planerar Rasmus födelsedag. "Vi kan köra knyis", säger du. Jag blir rörd bara jag skriver detta. Rasmus blir också jätte glad när du sa så, även om han inte visar det. Men det blir han. Klart vi ska ha fest när han fyller år. Vi får klura på vad som blir bäst. Och ni får jätte gärna hjälpa till för vi har ju inte många dagar på oss och lär ju vara lite trötta efter resan och tidsomställning också. Du har viljan och glädjen att träffa och umgås med oss. Det är ingen som kan tvivla på det. Vi har alltid velat vara mycket och ofta med dig, men det är säkert som du säger att du hade en fas när du inte tyckte det var så viktigt och den fasen tror jag de flesta går igenom i en viss ålder. Nu är du igenom den och känner hur viktigt det är. Du har inte förlorat något på det utan vi finns här för dig och är bara så glada och tacksamma att du vill vara med. Och sedan andra saker du sa som att vi kan fira Kristoffers student i vårt växthus m m. Det är toppen! Jag älskar när du planerar och fixar och blandar in oss. Ta för dig! Vi finns här och det finns inget bättre än att umgås med dig. Så varsågod - ta för dig! We love You! Välkommen imorgon OCH på fredag. Då dricker vi vin. Ska köpa vitt vin till dig idag. / Puss och kram Moster (som älskar dig så otroligt mycket)

2 Pempa:

Svar: tack, det värmer.

Hade bara en massa tankar i huvudet och tvivlar inte en sekund på din kärlek.

Syns imorgon :-)

Kommentera här: